Buscat - o panta cu zapada




Saptamana trecuta postam un articol plin de entuziasm despre primul weekend la schi. Povestea invatarii sa schiez continua asa ca, ori de cate ori se iveste ocazia nu refuz o iesire pe partie. In weekend am ales ca destinatie de schi o locatie mai apropiata de Cluj, respectiv partia de la Buscat, Masivul Muntele Mare. In apropiere de Buscat mai e si partia de la Baisoara, insa pentru a evita aglomeratia ceea ce noua nu ne place, am ales sa mergem putin mai departe si-am ramas la Buscat.

Era o zi numai buna de schi, caci a fost cald, vantul a lipsit, iar schiorii erau destul de putini si, astfel, nu a fost  coada la cartele sau telescaun.
Dupa o prima coborare cu multe stangacii am ajuns jos la telescaun unde am avut iar monitor de schi pentru o ora si ceva, cat sa mai exersez unele miscari(cum ar fi ghirlandele spre dreapta cu "piciorul de lemn"). Imi mentin din nou ideea articolului anterior ca la schi si in orice ai vrea sa inveti nou e bine sa te scolesti de la oamenii avizati, nu dupa ureche. De aceasta data m-a ajutat Gigi, un monitor foarte bun, care dupa o ora de indicatii parca facuse minuni cu piciorul meu stang, ''de lemn''. Asadar, pentru cine vrea sa invete sa schieze si e prin zona, va recomand sa luati cateva ore cu el!


Panorama spre Sud-Est: Platoul Sesu-Craiului, abrupturile de la Rametea

Au urmat apoi mai multe coborari, pe repede inainte, pentru a profita de partie si de faptul ca nu prea era multa lume dupa ora 16. Au fost chiar doua coborari cu partia goala, fara nici un turist si asta mi-a placut tare mult, caci, la un moment dat, un nesimtit de snowboarder mi-a zburat un schi la aprox. 3m de mine, din prea mult talent pe care-l avea el la coborari si superviteza care trebuia sa o aiba daca stia sa-si mentina bine directia.



All in all a fost o zi numai buna de a-mi imbunatati tehnica si cunostintele despre acest nou sport care, se pare, ca a devenit unul indragit de mine. Urmeaza inca o saptamana de relaxare, de vacanta, pentru ca, cine invata atunci cand trebuie si invata ori de cate ori are ocazia pentru a deveni un bun expert, n-are treaba cu restantele si maririle de note. Astfel, spun acest lucru si aici, pe Blog, deoarece nu cred in mariri si note obtinute dupa dopaje de informatie, dar nu si de cunostinte.




O vacanta minunata!


p.s. poze facute cu telefonul

Comentarii

  1. Imi place ca aflu si de alte partii din Romania, poate vreodata ajung si eu pe acolo. Pana acum am incercat doar pe cele din Valea Prahovei si Paltinis :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Din fericire, tot mai multe domenii schiabile se deschid pe an ce trece si acest lucru nu are decat sa ne bucure.
    Anterior acestui articol postam cate ceva despre partiile de la Voineasa, daca ar fi sa recomand cuiva sa lase Valea Prahovei pe ceva intr-adevar calitativ superior ar fi acel loc.
    Il recomand, insa recomand orice alternativa care scoate lumea din casa si-i pune la miscare.

    Cu ganduri bune,
    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vazut domeniul schiabil Voineasa de sus asta vara, cand am luat la pas muntii Latoritei. Mi s-a parut fain desi era inca in stadiu de santier. Acum vad ca-i practicabil iar iarna il pune si mai bine in valoare. :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu