Alba Iulia cu bune si mai putin bune




Ieri am ajuns in drumul din Retezat spre Cluj-Napoca si in Alba Iulia, la Cetatea Carolina, in plin porces de renovare, insa deja foarte frumos aranjata, reconditionata si refacuta.

Nu stiam ca azi, 15 octombrie 2012, se implinesc 90 de ani de la incoronarea primilor regi ai Romaniei Mari si de asemenea nu stiam de expozitia deschisa in Sala Unirii cu sceptrul, coroanele si mantiile fetelor regale, cu ocazia marelui eveniment. Din pacate am ajuns cu o jumatate de ora dupa ora inchiderii, 17:00, dupa cum ne-a spus unul din indivizii aflati pe scarile cladirii, insa nu faptul ca am intarziat ci atitudinea acelora m-a dezgustat profund. Eram cu un grup de copii de clasa a treia si a patra, dornici de a vizita... raspundeti voi ce au simtit si ce exemplu au primit acei cativa micuti care au surprins momentul care m-a deranjat si indignat profund: cativa cetateni, imbracati normal si fara a transmite un aer formal au intrat nestingheriti in incinta cladirii care gazduieste Sala Unirii, privind copiii cu superioritate si zambind pe sub mustata. La aceasta "complotare" gardienii si cativa cetateni ce se aflau pe scarile cladirii zambeau pe sub mustata si priveau unii spre altii ridicand din umeri. Ei bine... ce si-au zis oare copii aceia si ce raspuns asteptau de la mine cand m-au intrebat:"pe ei de ce-i lasa?".

















Atat de tare m-a deranjat momentul surprins incat mi-am promis ca nu voi sustine, in niciun fel promovarea Albei Iulia ca fiind Capitala Culturala Europeana in 2020 nu pentru ca orasul nu e frumos, istoria nu reprezinta un atu si arhitectura cetatii nu e demna de a fi catalogata ca fiind un simbol cultural al Europei, ci pentru ca angajatii care lucreaza acolo, staful, nu sunt pregatiti pentru un astfel de an in ceea ce priveste atitudinea, respectul si educatia. Cu Sibiul a fost altceva in 2007, am fost acolo acum cateva saptamani si nu se compara(repet, vorbesc acum despre atitudinea angajatilor si servire), iar despre Cluj-Napoca am in ultima vreme doar ganduri marete. Asadar, din punctul meu de vedere si pentru mine, vizita de ieri la Alba Iulia mi-a lasat un gust amar, datorita unor angajati pe care sper sa nu ii mai intalnesc si data viitoare. Si astfel Clujul devine favorit in competitie.

In rest, toate bune si frumoase... au fost mai putine schele ca in mai anul acesta, iar santierele sunt aproape pe terminate. Urmeaza doar sa asteptam sa vina generatia educata la carma si totul va fi precum in orasele civilizate, caci frumusetea lucrarii de acolo e pacat sa fie ecranata de cativa angajati si portari...

Si acum, pozele:




















Comentarii

  1. Imi pare rau ca ai patit asa! Mai ales ca erai cu copiii... :(

    Si pe mine ma dezgusta altfel de oameni. Din pacate printre ei traim.. (ca sa nu zic "in ce tara traim", ca mie imi place tara mea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Era o vorba... pacat ca-i si locuita(de cine nu trebuie), dar asta este, ne multumim cu ce avem.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu