Studentie la cartografie!


Ce zi e azi?
Miercuri, 5 Octombrie 2011.
Ce inseamna asta?
A inceput facultatea de trei zile si in sfarsit pot afirma ca sunt studenta la cartografie cu acte in regula(aproape).


Luni a fost deschiderea la Facultatea de Geografie. Zi mult asteptata de mine de aproape patru ani. Weekendul acesta, petrecut la Salciua, la Festivalul "Floare de Folk" aminteam oricui faptul ca luni incep in sfarsit si eu facultatea, afisand un entuziasm si zambet iesit din comun. Deocamdata ma bucur, sunt mai mult decat entuziasta, am mari asteptari in primul rand de la mine si apoi de la ceea ce "universitatea" imi va oferi.
Parerile au fost, sunt si vor fi impartite. E bine sau mai putin bine ca eu am dat la geografie/cartografie... ca nu voi avea ce "manca", ca nu mai sunt posturi in sistem, ca am o minte care s-ar "plictisi" cu ceea ce invat acolo, ca voi fi dezamagita, ca nu voi fi multumita de tot si asa mai departe. Motiv pentru care tin sa multumesc din suflet putinelor persoane care m-au sustinut in alegerea mea de a face in viata ce imi place si, asa cum auzeam la discursul de incepere al anului universitar, unii dintre noi vom fi mai aproape de indeplinirea unui vis.

La festivitatea de incepere a noului an universitar ne-am adunat cu mic, cu mare in amfiteatru. Din fericire nu am intarziat, datorita taximetristului vitezoman care mi-a inteles graba. Amfiteatrul era plin si incercam sa gasesc fizionomii cunoscute. La un moment dat zaresc ceva cunoscut si intreb grabita: "cartografie?", iar raspunsul a fost:"nu, ONG". Era Popșor Violeta, ONGista din Mures care studiaza in anul I la Gegrafie. Ne-am intalnit anul acesta la nationala de la Timisoara, insa din atatia geografi retineam doar fizionomia si nu contextul in care ne mai intalniseram. Chiar langa era totusi o colega de la cartografie, asa ca mi-am gasit acolo locul. Si-a facut aparitia si "domn profesor" Flaviu Mesesan, tot ONGist, student acum in anul II la Geografie. Incet, incet tot mai multi olimpici clujeni aleg Facultatea de Geografie si uite ca, de anul acesta suntem deja 3 la numar din vechea formula a lotului olimpic national al Clujului din 2008.



Salutul de bun venit si felicitarile pentru ca am reusit sa devenim studenti UBBisti a venit din partea prodecanului Facultatii de Geografie. Am aflat informatia ca UBBul este intre primele 500 de universitati din  Lume(in jur de a500-a), din 18 000, iar Facultatea de Geografie este o facultate de Rang A(e de bine) si exista de anul acesta un parteneriat cu asiaticii [...]. Dar trecand peste aceasta parte formala de inceput de an universitar,  mi-a placut enorm acea parte spusa din suflet... ca de la geograf la geograf. Mi-am reamintit si reconfirmat inca o data ca in viata trebuie sa faci ceea e iti place si astfel ca locul meu trebuie sa fie printre geografi. Ni se spunea la un moment dat ca, incepand cu prima zi la facultate, unii dintre noi suntem mai aproape de indeplinirea unui vis. Atunci am simtit acel ceva din discursul unui geograf, inteles cu siguranta doar de aceia care tind la statutul de geograf, nu doar pe hartie, ci si cu sufletul.


Scurt si la obiect a fost in "cuvantare" Dan Mihai, cancelarul studentilor. S-au prezentat apoi indrumatorii de an si l-am cunoscut cu totii pe al nostru mentor de la cartografie, Vasile Dohotar. Un om simpatic foc, sincer in vorbe si cu umorul in buzunar. M-a impresionat intr-un mod placut sinceritatea lui atunci cand ne-am strans toti cartografii din an I in S30 si ne-a spus verde-n fata cum sta treaba cu topografia, cartografia si cadastrul. Apreciez enorm oamenii care nu se ascund dupa deget folosind cuvinte marete ci spun lucrurilor pe nume. Era de inteles, daca nu inveti poti trece 3 ani prin facultate fara a stii prea multe despre domeniul ales ori poti invata si aprofunda pentru ca mai apoi sa cauti continuu si sa gasesti daca ai noroc si un loc de munca.




Fiindca suntem doar 35-40 in an am avut ocazia sa ne cunoastem o parte din colegi. Dupa festivitate am improvizat repede o "pancarda" de hartie pe care am scris in graba Cartografie si o tineam in mana pentru a ne repera colegii ce tocmai ieseau din facultate. Intr-un final il loveste stralucita idee pe al meu coleg din Odorheiul Secuiesc si prinde foaia de usa facultatii, isi scrie numele si numarul de telefon si mergem pe Piezisa. Intre timp ma intalnesc si cu sefa de promotie 2011 de la Turism, ne pozam, ne uram toate cele bune si o tai din loc. Cu ai mei colegi am bifat deja doua iesiri si se anunta inca multe. Ieri am facut si un tur ambulant al Clujului si o plimbare pe Dealul Cetatuii. Acolo il intalesc pe dl. Horatiu de la Liceul Baritiu, tinandu-si ora de geografie intr-un mod aparte. Mi-a placut mult sa vad o alta modalitate de a preda Geografia Romaniei, a12-a fiind elevii. Intr-un mod interactiv, avand panorama Clujului in fata, Culoarul si Valea Somesului, Dealul Feleacului si al Cetatuii. Din minutele in care am stat eu prin preajma si am tras cu urechea am remarcat calitatea didactica a profesorului. Mi-as dori oricand sa iau parte la astfel de lectii in aer liber, cu explicatii atat de frumoase si complete, pe intelesul oricui, dar si cu termeni de specialitate si informatii corecte, corelatii si exemple concrete, exemplificate pe teren. Chiar am ramas cu o impresie placuta sa intalnesc acolo peste 40 de elevi cu profesorul lor. Felicitari lui!


Inchei dorindu-va si voua aceeasi bucurie ce-mi inunda mie dimineata stiind ca in sfarsit sunt studenta la geografie si-mi incep ziua cu un curs de geodezie sau ca intreaga zi de vineri am geografie generala si geografie fizica. Eu asta mi-am dorit si-mi voi dori in viata... si uite ca timpul le rezolva pe toate si incet, incet am si eu mai multa minte trecand peste anumite experiente sau trecand de anumite persoane.
Nu pot incheia fara a aminti vorbele unuia dintre profesorii mei de geografie de suflet, Beny de la Dej, ce ne spunea acum 3 ani, olimpicilor de la nationala de geografie de la Satu Mare fiind ca: "ce a fost e istorie, ce va fi e geografie".


Saptamana linistita si incredere in tot ce faci!