Capitala Verde a Romaniei - Cluj-Napoca

Primesc cu o zi in urma un mail din partea celor ce se ocupa de campania nationala Umbrela Verde, la care m-am alaturat si eu de mai bine de un an. Mi se cerea sa votez Capitala Verde a Romaniei, dintr-un numar de 10 selectate: Timisoara, Brasov, Cluj-Napoca, Deva, Sfantu Gheorghe, Sector 2 Bucuresti, Braila, Alexandria, Zalau si Slobozia. Pentru ca doar peste trei luni voi avea bucuria de a vizita Timisoara, pentru ca in Bucuresti nu consider ca se poate vorbi de verde, plecarea la Alexandria am ratat-o in vara deci nu cunosc orasul tantarilor, Zalaul si Deva sunt micute si nu se compara cu un oras de peste 350000 de locuitori, in Slobozia am fost cand eram micuta doar ca de atunci s-au schimbat multe, iar Braila si Sfantu Gheorghe sunt orase in care am patruns doar cu gandul, prin intermediul hartilor, al pozelor si al cartilor doar... acestea fiind spuse am sa imi opresc votul la orasul care a mai ramas nesters de pe lista. Asadar,  pe lista oraselor care ar putea candida si castiga titlul cu ghilimele de rigoare de Capitala Verde a Romaniei, ramane Cluj-Napoca. Locuiesc in Cluj, m-am nascut in Cluj, cunosc mentalitatea Clujenilor, ii cunosc si pe cei care se implica in proiecte de mediu, am colaborat si colaborez cu acestia, ma plimb de fiecare data cand am ocazia in Parcul Central, insa cel mai important si cel mai important pentru mine e faptul ca locuiesc intr-un cartier cu adevarat verde(exceptand aceasta perioada a anului cand totul s-a transformat intr-un intins alb). Exista blocuri, dar prea putine betoane, inca exista un parc la fiecare 3-4 blocuri, exista copaci, iarba, arbusti si garduri vii, un deal plin cu iarba exact in fata blocului meu pe care inca nu s-a construit nimic, un parc mare plin de copaci la 5 min de resedinta mea... toate sunt la mine in cartier si asta ma bucura cel mai tare. Ma bucura mai mult decat lipsa gunoaielor din centrul orasului argumentata prin faptul ca vechea cetate este tranzitata si locuita acum de mii si mii de studenti ce se ridica la pretentiile impuse de orasul universitar, indiferent de regiunile tarii din care acestia provin si in care poate se arunca pe jos diferite obiecte si resturi. Acesta e motivul pentru care consider Clujul Capitala Verte a tarii... pentru ca traiesc zi de zi intr-un mediu curat, linistit, fara poluare fonica sau ambientala, cu tomberoane speciale de colectare selectiva, cu spatii verzi amenajate adecvat. Poate daca as locui intr-o zona centrala, optiunea mea a fi cu totul alta, insa vorbind despre centrul si cartierele Clujului, doar de intravilan, si nu de extravilan, apas butonul de votat si bifez cu incredere orasul mai sus amintit.
Pentru ca este vorba de orasul Cluj-Napoca si nu de zona periurbana despre care v-as putea recomanda o scurta lectura a mai vechiului meu proiect de mediu despre Extinderea neorganizata a Clujului ce aduce in lumina o situatie nu foarte verde, mai exact o zona cu infrastructura neadecvata si un peisaj ambiental derizoriu .

Ma asteptam sa regasesc pe lista oraselor "nominalizate" la acest titlu si Satu Mare, cu siguranta l-as fi votat. Curatenie peste tot, strazi frumoase, flori peste tot, centru amenajat cu bun gust, ceva copaci si iarba verde, cosuri de gunoi la fiecare pas si muncitorii de la salubritate pusi la treaba. Asa am regasit orasul de pe Somes in urma cu un an si cu siguranta asa il voi regasi si in urmatoarea mea vizita.

Asadar, indemn si alti detinatori de bloguri personale sa voteze si nu pentru a aparea cat mai multe voturi la orasele mai sus amintite de mine, ci pentru a-si spune parerea, pentru a se face auziti, pentru a-si argumenta alegerea si pentru a ne impartasi si noua care sunt orasele care reprezinta o reala placere sa le vizitam si sa le descoperim verdele autentic.

Pentru mai multe detalii, accesati
http://www.umbrelaverde.ro/blog/premiul-blogosferei-pentru-capitala-verde-a-romaniei.html
votati, comentati sau daca nu, doar va uitati!


Pentru a incheia intr-un mod ECO, va spun un citat pe care il aduc la lumina de fiecare data cand am ocazia si cand am cui sa il spun... "natura nu ne cere sa vin geniali, ajunge sa fim rationali"

Comentarii

  1. Felicitari pentru proiectul de mediu. te-am amintit si in postul meu: http://cuibus.ro/blog/capitala-verde-a-romaniei-cluj-napoca.html#more-2170

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Lucian pentru aprecieri si pormovare! Ma bucur sa gasesc inca oameni interesati de proiectele de mediu - care nu inseamna doar reciclare si plantare de copaci ci... mult mai mult, pentru ca traim intr-o societate atat de complexa in care un ansamblu de factori genereaza probleme mediului, nu doar deseurile sau defrisarile invatate de noi toti inca din clasa a4-a.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu