GEOmondis… un altfel de concurs!




GEOmondis… un altfel de concurs!
In mare este vorba despre un concurs in care ai ocazia, in primul rand, sa patrunzi in mediul universitar, academic... sa simti putin din “viata de student”. Ai ocazia sa primesti informatii direct “de la sursa”, sa interactionezi si sa aflii mai multe de la cei ce au ales sa fie geografi.

A fost diferit deoarece... atmosfera era cat se poate de placuta. Iar structura concursului ,personal, mi s-a parut “occidentala”(ceea ce e bine). Era un subiect care acoperea toata materia sau programa scolara, dar care nu te punea in situatia penibila de a reprodice cuvant cu cuvant exprimari si definitii din carti. Modul in care au fost concepute subiectele a fost unul interactiv. Pe langa proba teoretica individuala, mai era si o proba practica individuala, dupa care urma proba orala, pe echipe( pentru ca la concurs puteai participa doar impreuna cu echipa, compusa din 4 elevi din clase diferite de liceu din institutia educationala in care ne perindam).

E nevoie de astfel de concursuri in Romania in care nu se urmareste doar... cine are cel mai mare creier pentru a invata pe derost exprimari din carti fara a stii macar despre ce invata. Iar acest concurs a fost cu mult mai diferit ce cele la care eram obisnuita sa particip. Structura era in totalitate diferita, dar totusi cantitatea de cunostinte de care aveai nevoie pentru a finaliza cele doua probe era echilibrata cu cea de care era nevoie pentru concursurile tipice. Pentru proba orala aveai nevoie de cultura geografica si, in primul rand, atentie!

Pe langa castigul nemasurabil al participarii si al acumularii unei noi experiente, a urmat si partea cu “socializatul”. Revederea cu vechii ONGisti, dar cel mai important: socializarea si comunicarea intre membrii echipajelor. Spuneam ca atmosfera a fost extrem de placuta si asta ne-a permis sa comunicam foarte bine, sa radem si chiar sa strigam de bucurie si sa ne strangem in brate prieteneste la aflarea rezultatelor.
A fost un prilej de a interactiona, in primul rand, cu studenti ai facultatii si astfel am avut posibilitatea sa ne dam seama daca este potrivit sau mai putin portivit acest mediu pentru noi. Astfel cred ca s-a masurat cel mare castig al fiecaruia dintre noi. Unde mai pui ca s-au oferit sa le fie ghizi celor ce nu erau din oras si ne-au insotit chiar si la Gradina Botanica unde, pozele au fost nelipsite !


Personal mi s-a parut un concurs organizat bine spre foarte bine, cu toate ca a fost prima editie. Erau o mana de studenti foarte deschisi si gata sa ne faca sa ne simtim bine cu totii (tipic celor din "bransa"). Si au reusit! Iar pentru aceasta membrii EGEA Cluj- Napoca(European GEography Association for students and young geographers) care s-au implicat in realizarea evenimentului trebuie felicitati! Bravo lor pentru organizare si initiativa de a face un concurs si la Cluj!
Miza cea mare a concursului era admiterea la facultate in primul an - la buget – a echipei care obtine Locul 1. Totodata, Locurile 1 si 2 participa la Faza Nationala de la Iasi, alaturi de alte doua echipaje din Arad(Sesiunea Regionala Timisoara) si Bucuresti. Toti participantii au ocazia de a participa la urmatoarea iesire a membrilor EGEA, care se anunta a fi in Cheile Turzii.
Pana atunci, mergem si la Iasi, mai acumulam ceva experienta, descoperim orasul despre care am auzit numai lucruri frumoase, dupa care ne pregatim si pentru iesirea din Chei!


----------------
Mesaj adaugat 4 ani mai tarziu postarii acestui articol
Datorita traficului pe Blog si amplasarii bune si foarte bune a cautarilor in Google a informatiilor despre acest concurs de geografie, se poate sa gasiti acest articol printre singurele de gen. Articolul a fost scris in 2010, de atunci am trecut prin fazele de organizator, coordonator si privitor din exterior a ceea ce inseamna acest concurs de geografie.
Va rog insistent sa nu mai trimiteti mesaje sau intrebari despre Geomondis pe adresa blogului sub forma de comentarii sau mesaje pe adresa de mail afiliata Blogului. Va recomand sa va adresati organizatorilor, respectiv organizatiei studentesti EGEA Cluj-Napoca (www.egeacluj.blogspot.com) si nu mie personal, intrucat nu cunosc si nu raspund de organizarea din fiecare an a acestui eveniment.
Va multumesc pentru interes si vizitarea blogului. 
---------------

Comentarii

  1. Hei!:) Am gasit postarea ta cautand niste informatii despre editia geomondis de anu' asta:)) Sincer chiar nu`mi aminteam ca ai fost la Iasi(spre rusinea mea :|) Mai participati si anul asta? Pe noi ne`a luat cam din scurt asa cu 2 saptamani inainte doar da am zis ca hai sa mergem o experienta in plus nu strica niciodata:) :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Raluca!
    Pai daca nu iti amintesti ca am fost la Iasi cu echipa mea de Clujeni in mai, anul trecut, inseamna ca ai ratat distractia cu studentii... si nu ai fost in miezul concursului... cred ca ne-am remarcat totusi luand si Locul III, nu doar primele locuri la distractie.
    Bafta multa sa ai anul acesta si succes si la nationala de la Timisoara daca veti avea bucuria sa ajungeti si pe-acolo!
    p.s. Esti din Arad cumva?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat sa raspund la intrebarea daca mai particip si anul acesta... eu personal nu mai particip, am luat hotararea ca anul acesta sa nu mai merg la nici o nationala indiferent la ce disciplina pentru ca mi-a ajuns anul trecut. Asadar, nu va mai participa nici echipa alaturi de care m-am simtit foarte bine anul trecut... ce-i drept a fost un incident care pe mine m-a lasat cu un gust foarte amar si nici performanta mea( sau a echipei mele) nu a fost recunoscuta asa cum trebuia asa ca, anul acesta imi voi sustine prietenii in aceasta competitie inedita si astept sa cunosc noii castigatori :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna . Numele meu e Georgiana si as vrea sa stiu mai multe despre acest concurs. Cum sunt structurate subiectele la proba teoretica si pratica ? Cum se desfasoara mai exact proba practica? Ai mentionat ceva de proba teoretica individuala. Adica fiecare membru al echipei are intrebarile lui la care trebuie sa raspunda?
    Aici ai adresa mea de e-mail daca vrei sa-mi spui mai multe: georgiana_scorpion@yahoo.com.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut, Georgiana!
    Ti-am trimis pe adresa de e-mail scrisa de tine raspunsul intrebarilor tale. De asemenea am atasat si un model de subiect pentru a vedea concret despre ce este vorba.
    Sper ca te vei hotari sa participi in 2012 alaturi de alti colegi din scoala la Geomondis!
    Vacanta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna. Am aflat de curand despre acest concurs. Am cautat pe internet un model de subiect. Din pacate nu am gasit vreunul. Ti-as fi foarte recunoscator daca ai putea sa imi trimiti un model pe e-mail. Adresa mea este bogdan124you@yahoo.com.
    Iti multumesc foarte mult pentru timpul acordat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut, Bogdan! Ti-am raspuns mesajului tau, pe mail. Trebuie sa stiu din ce judet esti pentru a-ti putea spune exact de care centru regional apartii(Cluj, Timisoara, Iasi sau Bucuresti) precum si structura care este aleasa de organizatorii regionalelor(e diferita).
    Succes tie si echipei!

    RăspundețiȘtergere
  8. Iti multumesc foarte mult pentu informatii! Eu voi participa la Bucuresti. Mai am o singura intrebare, daca poti sa ma ajuti: fiecare elev va avea intrebari specifice clasei lui, sau vor fi intrebari ce vor face referire la toate cunostintele de geografie dobandite in decursul celor 4 ani de liceu.
    Iti multumesc din nou.
    Bogdan.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Materia de liceu e impartita in patru mari discipline geografice, exceptand ultima dintre ele cand se studiaza Geografia Romaniei si a Europei. In rest, clasa a9-a se ocupa de Geografia Fizica, a10-a de Geografia Umana si a11-a de Geografia Mediului Inconjurator. Asadar, fiecare elev din clasele respective trebuie sa-si insuseasca, in primul rand, cunostintele pentru disciplina geografica specifica anului de studiu in care acesta studiaza. De exemplu, daca esti a9-a, trebuie sa stapanesti foarte bine materia de a9-a. De aceea echipa depinde in egala masura de fiecare membru al ei, care are in parte, intrebari si subiecte diferite pentru anul sau de studiu.
    Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  11. Andreea Cira, iti multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu